Mikroučenje je, u osnovi, sadržaj za učenje razlomljen u kratke i usmjerene komadiće znanja veličine zalogaja. Svrha tako oblikovanog sadržaja jest postizanje većeg angažmana prilikom učenja i zadržavanja naučenog.
Sesije mikroučenja su kratke – mogu trajati od dvije minute do petnaest minuta, iako je preporuka stručnjaka da trajanje mikrolekcije ne bi trebalo prelaziti četiri minute.
Takve lekcije, predstavljene u medijski bogatim formatima kao što su audio i video sadržaji, prezentacije, animirane ilustracije i slično, pružaju onome koji uči takve sadržaje opipljiva i primjenjiva znanja o specifičnoj temi. Jedna takva lekcija najčešće obrađuje jednu ideju ili temu.
Moderan čovjek nema mnogo vremena, preopterećen je, izbirljiv i zaboravljiv. Također, zanima ga edukacija koju je lako pronaći, usvojiti u kratkom vremenu i koja je bogata različitim sadržajima.
Budući da nam svakodnevica ne ostavlja mnogo vremena za traćenje, ne iznenađuje što takvo učenje razlomljeno na komadiće uzima maha.
Zašto je mikroučenje mnogima privlačno?
- Zaposlene osobe nemaju mnogo vremena, preopterećene su te žele ciljane i korisne aktivnosti u učenju.
Danas smo više nego ikad izloženi brojnim ometanjima sa strane i manjka nam strpljenja u dugotrajnim procesima, stoga zahtijevamo visokokvalitetne i visokoučinkovite prilike za učenje koje će nam pomoći napredovati u karijeri, a ne tratiti naše vrijeme. Želimo preuzeti iskustvo učenja u svoje ruke, samostalno njime upravljati te birati jedinice sadržaja koje želimo i kad ih želimo.
- Raspon pažnje se smanjuje.
Godine 2000. raspon pažnje je iznosio dvanaest sekundi, a 2015. tek osam sekundi. Taj fenomen posredno zahvaća i problem pažnje tijekom učenja, no ponajviše odražava stanje ljudskog uma. Rastreseni smo, slabo zadržavamo pažnju na jednoj stvari, što brojni edukacijski treneri prepoznaju kao velik problem u učenju.
- Promijenili su se preduvjeti za učenje.
Budimo realni, danas nitko neće odslušati četverosatnu edukaciju ako na to nije primoran. Danas želimo edukaciju koja je kratka i slatka. Većina danas preferira kratke oblike učenja (do deset minuta), a opći je stav da su današnji moduli e-učenja jednostavno preopsežni i da sadrže previše informacija. Ključ uspjeha je osluškivati potrebe svojih polaznika, a u ovom slučaju, to je mikroučenje.
- Lako je zaboraviti što smo naučili.
Zadržavanje memorije opada kroz vrijeme. Razina do koje zadržavamo informacije ovisi o jačini memorije i vremena koje je prošlo od učenja novih informacija. Brzina zaborava ovisi o nekoliko faktora koji uključuju razinu zahtjevnosti i način prezentacije, uračunavajući i psihološke faktore kao što su stres i nedostatak sna.
Ukratko, mikroučenje je jeftinije, brže i donosi izvanredne rezultate!
Jasno je da se način na koji ljudi danas žele učiti promijenio. Svako učenje ne zahtijeva dugačke i bogate sesije u učionici ili putem e-učenja. Brojni tipovi obuka i vještina mogu biti predstavljeni u formatu mikrolekcija s izvanrednim rezultatima. Da bi mikroučenje funkcioniralo, pravi sadržaj mora biti obrađen i predstavljen u pravom formatu.
Zaposlenici na svim razinama očekuju dinamične, usmjerene i kontinuirane prilike za učenje od svojih poslodavaca. U skladu s tim, korporativna bi edukacija morala napraviti iskorak od dugačkih i krutih tečajeva prema kratkim i informativnim tečajevima. Nužno je pritom napomenuti da mikroučenje nije nužno zamjena za svakodnevno učenje – ono bi trebalo pružati brz, lako dostupan sadržaj veličine zalogaja koji će poticati produktivnost i uključenost jer se odmah prelazi na određenu temu i poduzimaju se konkretni koraci.
Kompanije koje osluškuju potrebe svojih zaposlenika imaju svijetlu budućnost. Jasno razumijevanje potreba i želja svojih zaposlenika najbolji je put za kreiranje uspješnih programa za učenje koji će imati dugotrajan učinak na uključenost, produktivnost, profesionalni razvoj i poslovni uspjeh kako kompanije tako i pojedinca.