Blended learning podrazumijeva formalan program učenja koji sastoji od online lekcija i klasičnog učenja na odvojenoj lokaciji.

Možda ste se dosad susreli s pojmom blended learninga i vjerojatno ste otprilike odmah mogli zaključiti ili pretpostaviti o čemu se tu zapravo radi. No što se tu točno blenda, tj. miješa, to ovisi o konkretnim programima, a oni su doista brojni, ovisno o području koje pokrivaju ili školi koja se njima bavi.

Sam naziv je, vidjeli smo, jasan koliko i nejasan. Radi se o relativno novoj pojavi na hrvatskome tržištu, stoga još uvijek, nažalost, nema hrvatske inačice. U osnovi, radi se o formalnom programu učenja sastavljenog od učenja online ili e-learninga i klasičnog učenja na odvojenoj lokaciji, upotpunjenog materijalima u vezi s predmetom učenja koji u kombinaciji pružaju cjelovito iskustvo učenja.

blend

To zvuči poprilično dobro, zar ne? Ključ leži u kombinaciji različitih modula učenja i mogućnosti samostalnog određivanja tempa učenja, no po čemu se to onda razlikuje od klasičnog e-learninga, ili učenja na daljinu? Krajnje pojednostavljeno, kod e-learninga sami ste sebi motivator, što ponekad, i ovisno o vašemu karakteru, može biti glavni razlog za odustajanje od učenja. Ako ne postoji unutarnji poriv za samostalnim napretkom i usvajanjem sve više i više sadržaja, gubi se smisao samostalnog učenja na daljinu.

Za one koje ipak treba malo „gurnuti“ s vremena na vrijeme, ili najbolje napreduju uz jasnu strukturu i redoslijed izmjene sadržaja, blended learning je prava stvar – pruža idealnu kombinaciju već spomenutog učenja online, i klasičnog oblika nastave, onog u učionici. To je pogotovo važno onima koji se s vremena na vrijeme vole malo „podružiti“ s drugim polaznicima, a potiče i natjecateljski nagon. Svima nam je, priznajte, važno biti pri vrhu s postignućima, a kako je to bolje vidljivo nego u razgovoru s kolegama o ukupnoj uspješnosti koja je do tog trena postignuta?

Blended learning nosi niz koristi i za samotnjake među nama – pruža mogućnost rješavanja dijela sadržaja online, u komociji vlastita doma, i to u vremenu po izboru, a postignuta je uspješnost jasan pokazatelj osobnog napretka, neovisno o uspješnosti grupe kao cjeline. Ponekad nas i te, male i tobože nevažne, stvari najviše vesele.

„Ovaj tip učenja nosi niz prednosti i koristi za polaznika, kao što je strukturirani sadržaj, odmjerenost samog sadržaja u smislu težine i prilagođenost predmetu učenja, samostalno određivanje tempa učenja, te dodatni materijali koji upotpunjuju tečaj i susreti s edukatorom i ostalim polaznicima tečaja na nastavi.“

Ako vas je ovaj tekst uspio potaknuti na razmatranje biste li mogli unaprijediti ili usavršiti svoje poznavanje stranoga jezika, slobodno nam se javite i zatražite svoju ponudu za blended learning i krenite zajedno s nama prema budućnosti edukacije.

 

povezani sadržaj