Kaže se da je vrijeme uloženo u coaching jedna od najboljih odluka koju možete donijeti za svoj tim. Razlozi? Magična kombinacija pitanja, vrijeme posvećeno članu tima i fokus. Novi LPC Power Up predstavlja 6 moćnih pitanja u coachingu. Radi se o razgovoru 1 na 1 sa svakim članom tima koji može u kratkom vremenu drastično promijeniti način na koji vodite ljude – nabolje!

LEARN

Bez obzira na to kako zvali ovaj postupak: proces, alat ili iskreni razgovor, važno je znati da su njegove ključne karakteristike jednostavnost, jasna struktura i iskrena zainteresiranost.  To je ono što donosi novu vrijednost za vas i vaš tim.

Poznato je da moć i snaga coachinga leže u kvaliteti pitanja koja postavljate i načinu na koji to činite. Cilj vam je pritom stvoriti jasniju sliku, dati smjer i otvoriti nove mogućnosti. Ujedno za zaposlenika odvajate vaš najvažniji resurs – vaše vrijeme. Osim toga, tijekom razgovora u coachingu potpuno ste fokusirani i slušate njihove odgovore s pažnjom i zanimanjem. A koristi su neprocjenjive.

Zauzvrat vi dobivate iznimno vrijedne informacije o tome kako vaš član tima razmišlja, gdje se i kako vidi te koja je njegova razina motivacije. Razgovor kroz coaching je ujedno i idealna prilika za usklađivanje na dvjema razinama: na razini tima/odjela/kompanije te na razini menadžera i člana tima.

Koliko god ovo jednostavno i zdravorazumski zvučalo, u praksi se tako rijetko pojavljuje. Nebrojeno puta sam čula menadžere i voditelje kako mi se žale jer se ne stižu baviti svojom primarnom funkcijom – ljudima. Kažu nešto poput: Znam da bih trebao, no gdje da još ubacim razgovor s X ljudi? I ovako se jedva stižem pokrpati. Ipak, istaknut ću, ne gledajte na ovaj razgovor kao na utrošak vremena već kao na dugoročnu investiciju. Razgovor s ljudima treba svakako biti visoko na to-do listi prioriteta.  Vodeći računa o tome, odabrala sam ovaj sjajan alat za koji vam treba oko 20-30 minuta po zaposleniku. A dobra vijest je ta da s vremenom trajanje razgovora postaje kraće jer posjedujete više strukture, jasniji ste i usmjereniji, a zaposlenici uhodaniji u postupak.

Evo o kojim je pitanjima riječ:

Primjer: 6 pitanja u coachingu.

Jasno je da ovaj razgovor nije one-time event, već kultura koju treba razvijati i provoditi kontinuirano svaka 2 do 3 mjeseca.

Praksa mi govori od će neki od vas reći sve je to ok, ali to kod mene neće funkcionirati jer… (izgovor). Svaka je situacija specifična, no budimo iskreni, izgovora nema. Ovo funkcionira u 99 % slučajeva! Ne postoji razlog zašto ovu praksu ne biste isprobali želite li postati bolji direktor, menadžer ili voditelj. Sada imate znanje. Potrebna vam je jedino dobra volja.

PRACTICE

I TO JE TO!

U ovom Power upu upoznali ste vrijedan alat za coaching i predlažem da ga isprobate čim prije. Dogovorite termin za razgovor sa svakim članom tima u sljedeća 2 tjedna. Za svaki razgovor u početku odvojite 45 minuta. Cilj je da se s vremenom trajanje razgovora skraćuje. Pripremite se. Na početku razgovora najavite svrhu, strukturu i trajanje. Kontrolirajte tijek i spriječite digresije. Topla je preporuka da vodite bilješke i promatrajte ponašanje sugovornika. Cilj je da se osoba opusti i da vam vjeruje. Djelujte u skladu s time.

COMMUNICATE

Nakon svakog razgovora napravite kratku samoprocjenu. Razmislite i odgovorite:

  • Što sam napravio/la dobro?
  • Što sam mogao/la napraviti bolje?
  • Koje sam sugestije za unapređenje dobio/la? / Imaju li opravdanje i, ako da, što ću napraviti po tom pitanju?
  • Kakve promjene primjećujem na članu tima, timu, odjelu?

I naravno, kad osjetite sigurnost u primjeni ove vještine, prenesite svoje znanje i iskustvo najmanje jednoj osobi kojoj bi to bilo korisno.

povezani sadržaj