Bili vi član tima, stručnjak, voditelj, menadžer ili direktor, prezentacije su neizostavan dio vaše svakodnevice. Od vas se očekuje da budete jasni, uvjerljivi, sigurni, da zvučite stručno i zanimljivo. U ovom Power Upu vam darujem vrijedan prezentacijski poklon – PAPPA pitching model koji će probuditi u vama retoričku snagu za koju niste ni znali da je posjedujete.

LEARN

Kao podsjetnik, engleska riječ (sales) pitch znači hvaljenje robe, uvjeravanje ili iznošenje argumenata, a pitch prezentacija je kratka, upečatljiva i uvjerljiva prezentacija u trajanju od 30 sekundi do 5 minuta koja ne propušta ostvariti svoj cilj. Hoće li to biti osobna prezentacija, prezentacija tvrtke, prodaja, motivacija ili uvjeravanje, vi odlučujete. I bez obzira na to jeste li među onima koji se groze prezentacija ili ste među rijetkim sretnicima koji uživaju u svjetlima pozornice, ovaj je model dobra vijest za vas. PAPPA je moćan prezentacijsko-komunikacijski alat koji je mudro imati pri ruci za situacije u kojima se od vas očekuje da kažete nekoliko jasno strukturiranih mudrih riječi (u formalnom kontekstu, npr. prodaja, ili neformalnom, npr. govor kuma na svadbi). Više je modela pitchinga, no model koji vam predlažem izdvaja se po snazi djelovanja i jednostavnosti strukture, a rezultati brojnih naših utreniranih pitchera (bankara, pravnika, ekonomista, liječnika …) već godinama svjedoče o tome.

Koraci PAPPA modela

Primjer PAPPA modela:

Prije nego što zaključim ovaj Power Up, podsjetit ću na onu okrutnu činjenicu koja nam govori kako nije važno samo što ćete reći, već i kako. Sad znate ŠTO ćete reći, a na vama je da u KAKO unesete strast, energiju i želju.

PRACTICE

I TO JE TO!

Preporuka je da PAPPA model isprobate što prije i da se njime koristite što češće. U sljedećem tjednu iskoristite poslovni sastanak, komunikaciju s klijentom, šefom, operaterom, partnerom i pitchajte za prihvaćanje prijedloga, povišicu, veći budžet, produljenje roka, prodaju, zaključak pregovora…

COMMUNICATE

Nakon svakog PAPPA pitcha, napravite kratku samoprocjenu. Razmislite i odgovorite:

  • Što sam napravio/la dobro?
  • Je li pitch ostvario cilj? Koji dokaz imam za to?
  • Što sam mogao/la napraviti bolje?
  • Je li moj ŠTO bio u skladu s KAKO?

I naravno, kad osjetite sigurnost i postanete svjesni prednosti primjene PAPPA modela, prenesite svoje znanje i iskustvo najmanje jednoj osobi kojoj bi to bilo korisno.

povezani sadržaj