Davne 1932. godine, u Danskoj, počinje priča o igrački koja razvija kreativnost djece, potiče na razmišljanje i uključivanje drugih u igru. Riječ je o Legovim kockama koje su, i nakon 60 godina, i dalje omiljena zabava naših mališana. Sam naziv LEGO® puno govori o ovoj igrački, a nastao je od kombinacije danskih riječi Leg i Godt, što u prijevodu znači – „lijepo se igraj“.
Ove omiljene kocke davno su prestale biti samo igračke. One su već dugi niz godina predmet obožavanja u cijelom svijetu, a u Europi je gotovo nemoguće pronaći zemlju koja nema svoj LEGO® Fan Club.
Osim djece, sve je više odraslih koji postaju obožavatelji ovih kocaka. Iako se prvenstveno povezuju sa zabavom, popularne kockice postale su sredstvo za otkrivanje nevjerojatnih poslovnih rješenja. Pitate se kako je to moguće?
Postalo je moguće upravo onda kada su Legove kocke prepoznate kao jedan od osnovnih alata za rješavanje poslovnih situacija u području visokog menadžmenta kroz metodologiju LEGO® SERIOUS PLAY®. Taj je trenutak doveo do velikih promjena kod ponašanja pojedinca i grupe u procesu sagledavanja i djelovanja na problem. One se prvenstveno odnose na promjene u razmišljanju, perspektivi gledanja na problem i okolinu te otvaranju umova prema novim mogućnostima, uvidima i rješenjima.
Korištenje kockica u rješavanju problema omogućilo je jednostavniju komunikaciju i poboljšalo razumijevanje unutar timova i između njih.
I za nas su Legove kocke označile transformaciju edukacije kakvu smo dosad poznavali. Prošle godine (2017.) postali smo prva certificirana kompanija za facilitaciju LEGO® SERIOUS PLAY® RADIONICA te smo iste godine održali prvu demo-radionicu. Do danas, predstavili smo ovu nevjerojatnu metodu svojim polaznicima diljem Hrvatske. Naučili smo ih kako doći do rješenja razmišljajući rukama, a pritom unijeti dozu dječje igre.
Povodom obilježavanja 60 godina Legovih kocki, vratili smo se na sam početak. Pogledajmo razvoj kocki koje su „obojale“ i uljepšale djetinjstvo brojnih generacija ljudi u cijelome svijetu, a danas donose rješenja i za najkompleksnije poslovne situacije.
1932. – Danski stolar Christiansen utemeljio je svoju prvu radionicu. Izrađivao je brojne predmete od drva, uključujući i igračke za svoga sina.
1934. – Christiansen je osmislio ime LEGO® (spoj danskih riječi leg i godt, što znači „lijepo se igraj“)
1947. – Lansirane su plastične igračke na tržište.
1958. – LEGO® kockice su patentirane.
1960. – Skladište tvrtke poharao je požar u kojem je izgorjela velika većina drvenih igračaka.
1963. – Lego kockice počele su se proizvoditi od otpornije i sigurnije plastike – ABS (akrilonitril-butadien stiren).
1968. – Utemeljen je Legoland – tematski park s kućicama i poznatim svjetskim građevinama koje su napravljene od Legovih kockica. Tematski parkovi s Legovim kockama nalaze se i u Kaliforniji, Njemačkoj, Japanu, Floridi, Dubaiju, Južnoj Koreji…
1970. – Tim dizajnera počeo je raditi na transformaciji Legovih kockica u prototip čovjeka.
1978. – Lansirano je prvih sedam figurica, što je popularnim legićima dalo humani element. Ljudske figurice su različitih zanimanja.
1996. – Nastala je ideja o konceptu razvoja i razumijevanja vrijednosti zaposlenika koja uključuje prikaz poslovnih problema i izazova kroz trodimenzionalne modele složene od Legovih kockica. Metodologija je nazvana LEGO® SERIOUS PLAY®.
2003. – LEGO® proizvodi igračke s filmskim licencama, videoigre i „inteligentne“ kockice Mindstorms za izradu i programiranje robota.
2004. – Započela je distribucija i korištenje materijala LEGO SERIOUS PLAY.
2008. – Obilježavalo se 30 godina LEGO® figurica.
2009. – Kreiran je LSP® Business Model.
2015. – Andreas Mogensen, prvi Danac u svemiru, na Međunarodnu svemirsku postaju ponio je 26 Legovih kockica.
2017. – U svibnju, prvi je put u Hrvatskoj u Zagrebu održana promocija LEGO® SERIOUS PLAY® radionica koju je vodila Petra Čolak, HalPetova certificirana facilitatorica. Tijekom godine, održano je još nekoliko uspješnih LEGO® radionica.
2018.– HalPet nastavlja održavati jedinstvene LEGO® SERIOUS PLAY® radionice, poticati razmišljanje, komunikaciju, suradnju i razvoj pojedinaca, timova i kompanija.
Kroz sve ove godine, omiljena se igračka transformirala u učinkovitu metodu za prepoznavanje i rješavanje kompleksnih poslovnih situacija koja doista funkcionira.
U nastavku pročitajte kada je pravo vrijeme za korištenje metode i zašto je upravo ona pravi izbor za vašu kompaniju – LEGO SERIOUS PLAY.
Krenimo zajedno Legovim kockama graditi uspješna rješenja!