Mikroučenje je, u osnovi, sadržaj za učenje razlomljen u kratke i usmjerene komadiće znanja veličine zalogaja, a sesije mogu trajati od dvije minute do petnaest minuta.

Mikroučenje je, u osnovi, sadržaj za učenje razlomljen u kratke i usmjerene komadiće znanja veličine zalogaja. Svrha tako oblikovanog sadržaja jest postizanje većeg angažmana prilikom učenja i zadržavanja naučenog.

Sesije mikroučenja su kratke – mogu trajati od dvije minute do petnaest minuta, iako je preporuka stručnjaka da trajanje mikrolekcije ne bi trebalo prelaziti četiri minute.

Takve lekcije, predstavljene u medijski bogatim formatima kao što su audio i video sadržaji, prezentacije, animirane ilustracije i slično, pružaju onome koji uči takve sadržaje opipljiva i primjenjiva znanja o specifičnoj temi. Jedna takva lekcija najčešće obrađuje jednu ideju ili temu.

Moderan čovjek nema mnogo vremena, preopterećen je, izbirljiv i zaboravljiv. Također, zanima ga edukacija koju je lako pronaći, usvojiti u kratkom vremenu i koja je bogata različitim sadržajima.

Budući da nam svakodnevica ne ostavlja mnogo vremena za traćenje, ne iznenađuje što takvo učenje razlomljeno na komadiće uzima maha.

mirkoučenje, online učenje, klasična edukacija

Zašto je mikroučenje mnogima privlačno?

  • Zaposlene osobe nemaju mnogo vremena, preopterećene su te žele ciljane i korisne aktivnosti u učenju.

Danas smo više nego ikad izloženi brojnim ometanjima sa strane i manjka nam strpljenja u dugotrajnim procesima, stoga zahtijevamo visokokvalitetne i visokoučinkovite prilike za učenje koje će nam pomoći napredovati u karijeri, a ne tratiti naše vrijeme. Želimo preuzeti iskustvo učenja u svoje ruke, samostalno njime upravljati te birati jedinice sadržaja koje želimo i kad ih želimo.

  • Raspon pažnje se smanjuje.

Godine 2000. raspon pažnje je iznosio dvanaest sekundi, a 2015. tek osam sekundi. Taj fenomen posredno zahvaća i problem pažnje tijekom učenja, no ponajviše odražava stanje ljudskog uma. Rastreseni smo, slabo zadržavamo pažnju na jednoj stvari, što brojni edukacijski treneri prepoznaju kao velik problem u učenju.

  • Promijenili su se preduvjeti za učenje.

Budimo realni, danas nitko neće odslušati četverosatnu edukaciju ako na to nije primoran. Danas želimo edukaciju koja je kratka i slatka. Većina danas preferira kratke oblike učenja (do deset minuta), a opći je stav da su današnji moduli e-učenja jednostavno preopsežni i da sadrže previše informacija. Ključ uspjeha je osluškivati potrebe svojih polaznika, a u ovom slučaju, to je mikroučenje.

  •  Lako je zaboraviti što smo naučili.

Zadržavanje memorije opada kroz vrijeme. Razina do koje zadržavamo informacije ovisi o jačini memorije i vremena koje je prošlo od učenja novih informacija. Brzina zaborava ovisi o nekoliko faktora koji uključuju razinu zahtjevnosti i način prezentacije, uračunavajući i psihološke faktore kao što su stres i nedostatak sna.

Ukratko, mikroučenje je jeftinije, brže i donosi izvanredne rezultate!

Jasno je da se način na koji ljudi danas žele učiti promijenio. Svako učenje ne zahtijeva dugačke i bogate sesije u učionici ili putem e-učenja. Brojni tipovi obuka i vještina mogu biti predstavljeni u formatu mikrolekcija s izvanrednim rezultatima. Da bi mikroučenje funkcioniralo, pravi sadržaj mora biti obrađen i predstavljen u pravom formatumikroučenje, online leraning, klasično učenje

Zaposlenici na svim razinama očekuju dinamične, usmjerene i kontinuirane prilike za učenje od svojih poslodavaca. U skladu s tim, korporativna bi edukacija morala napraviti iskorak od dugačkih i krutih tečajeva prema kratkim i informativnim tečajevima. Nužno je pritom napomenuti da mikroučenje nije nužno zamjena za svakodnevno učenje – ono bi trebalo pružati brz, lako dostupan sadržaj veličine zalogaja koji će poticati produktivnost i uključenost jer se odmah prelazi na određenu temu i poduzimaju se konkretni koraci.

Kompanije koje osluškuju potrebe svojih zaposlenika imaju svijetlu budućnost. Jasno razumijevanje potreba i želja svojih zaposlenika najbolji je put za kreiranje uspješnih programa za učenje koji će imati dugotrajan učinak na uključenost, produktivnost, profesionalni razvoj i poslovni uspjeh kako kompanije tako i pojedinca.

 

povezani sadržaj